domingo, 18 de marzo de 2012

16-02-12 Reflexió: Avui hem fet la teòrica de EL JOC: El paper del monitor/a, ens ha explicat el que era el joc lliure, el joc presenciat, el joc dirigit. El joc com a eina educativa, el joc com eina d'avaluació, el joc com a eina d'integració, la planificació dels jocs, l'organització dels jocs, els juguets i les seves característiques: els materials lúdics i joguets, la seva classificació, els sensorials,els motrius, què era la motricitat fina i habilitat manual, els cognitius, els de relació social i els de desenvolupament afectiu i emocional.
A les 11 hem anat a  esmorzar i ja hem marxat cap a Vallfogona als cavalls. A 2 quarts de 12 hem arribat i ja ens esperaven els 3 monitors allà. Ens ha explicat una mica com funcionaven i les coses que feien, i també ens ha explicat que tenien 3 discapacitats i que els hi anava molt bé está en contacte amb la naturalesa i sobretot amb els cavalls. Hem fet 3 activitats per grups. La primera activitat es tractava de observar en silenci els cavalls durant bastant de temps. La segona activitat havien de sortir 3 persones a la pista i posar-li el morró una d'elles feia de cervell una altra de mà dreta i la última de mà esquerre. Havien d'anar amb possitivitat i sobretot haver un diàleg clar a l'hora d'aconseguir-ho al final ho van aconseguir.
La tercera activitat es tractava de sortir 4 persones a la pista amb els cavalls i travessar de punta a punta on hi havia una senyal al terra delimitant l'espai amb 2 objectes i el cavall i amb paciència i enteniment entre ells ho varen conseguir.
La 4a activitat era sortir 5 persones que una d'elles era jo i havíem d'aconseguir que un dels 3 cavalls que hi havia sense tocar-lo, sense parlar i sense fer com si li donéssim de menjar, fer-lo travessar per sobre d'un tronc. L'experiència me va encantar, m'ho vaig passar molt bé una experiència que em servirà pel dia a dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario