martes, 17 de abril de 2012

17-04-12 Reflexió: Avui hem fet el tema de la diversitat funcional. Hem fet vàries dinàmiques: sortir una persona a fora amb els ulls tapats i amb bastó i fixar-se on s'ha d'asseure i acabar sentant-se en el seu lloc (cecs).
Dinàmica: una persona entrega un objecte a una altre amb els ulls tapats i amb bastó.
Dinàmica: una persona amb els ulls tapats i amb obstacles com cadires arribar al lloc que li diuen.
Dinàmica: 3 persones amb els ulls tapats i la de darrere guia amb una palmada dreta (cap a la dreta) i amb una palmada esquerre (cap a l'esquerre), per parar és amb les 2 juntes tocant a l'hombro.
Dinàmica: córrer amb els ulls tapats i que et frenint (secs).
Dinàmica: amb les mans al darrere saltar a peu coix, o córrer endarrere amb les mans endarrere.
Dinàmica: una persona amb els ulls tapats i l'altre guiar-lo amb palmades o sorolls.
Hem estat parlant de tot el que era els discapacitats físics i psíquics i de les minúsvalies.
De les discapacitats físiques entraria: aparell motor: tetraplejia ( a les 4 extremitats, paraplejia, hemiplejia ( costat dret o esquerre), monoplejia: paràlisi d'una extremitat i les amputacions. Amb físiques també entraria
- L'aparell cardiovascular: insuficiència cardíaca (provoca fatiga).
- Aparell digestiu: alteracions en l'alimentació, etc.
- Sistema endocrí: diabetis. S'ha de vigilar que no facin gaire exercici per les baixades que els hi donguin. Donar suc de taronja o caramel alguna cosa que porti sucre.
Si hi ha un accés de sucre córrer per cremar per exemple.
SENSORIALS:
- Visuals: ceguera (total), restes visuals ( parcial).
- Auditives: hipoacusia lleu o hipoacusi profunda.
TIPUS DE DEFICIÈNCIES MENTALS:
-Retard mental: limitacions en el funcionament intel.lectual.
- Transtorn mental: poden ser variats: de conducta, trantorns cognitius, etc.
Hem parlat de les característiques generals de la discapacitat física, de les característiques de discapacitats visuals.
Hem vist un video d'un nen que l'operen i li posen un audífon i sent a la seva mare per primera vegada parlar, després hem vist el de una noia que té 18 anys i després de l'operació sent per primera vegada molt emotiu. Més tard també hem vist un video dels secs en general. Les persones que tenen la discapacitat visual doncs si van a qualsevol obra o museu doncs se li posa sons i que tàctilment puguin tocar com per exemple mapes amb relleu, maquetes, reproduccions dels materials exposats, per ells és molt important poder tocar i saber la mida real de lo que s'exposa, per exemple una exposició de roses al final deixen tocar-les. En definitiva hi han audiodescriptors : explicar que es fa al teatre, o  ópera ( explicar tot el que no poden veure). Els audiodescriptors tenen un previavís del que serà l'obra o va a un assaig general i ell mateix es fa el guió.
Fan servir el codi d'escriptura (braille) aquest col.lectiu, o programes de lector de pantalla, o la lupa que ens permet lectura de llibres o paper.
Hem vist com fer un projecte, que varis programes formen un projecte.
Les activitats:
- Els projectes es concreten en un conjunt d'activitat.
- Asseguren l'assoliment dels resultats concrets que es formulen amb els objectius operatius.






No hay comentarios:

Publicar un comentario